Cara tukar telco nombor sama | mudah & pantas #celcom #umobile #digi #maxis

Rahsia Buat Duit Online
Spread the love

Download Rahsia Surirumah Buat Duit RM400 Sehari

Klik Disini Cara Luar Biasa Buat Duit Tanpa Modal

Download Buat Duit Percuma RM200 Sehari Dari Rumah

Klik Laman Web Rahsia Ledak RM400 Sehari Automatik

 

51 thoughts on “Cara tukar telco nombor sama | mudah & pantas #celcom #umobile #digi #maxis

  1. Nak tanya, saya guna topup biasa je.. Kalau tukar tu, baki topup macam mana ye?

  2. Kak, kalau line asal saya ada credit lagi en, time saya dah port out tu, semua baki credit tu akan masuk sim baru nnti or hilang??

  3. Sim lama kena ada ballance tak? Sbb tukar kat centre depa minx ada ballance RM 2

  4. Salam sis.. Saya ada 2 telco yg masih aktif. Digi dan Umobile.. Masalahnya, ditempat saya ni coverage utk Digi banyak masalah berbanding Umobile. Saya bercadang nk terminate Digi dan switch nombor Digi ni ke nombor Umobile yg sedia ada ni.. Soalannya, adakah saya boleh guna sim card Umobile yg aktif ni atau kena beli sim card Umobile yg baru? Thanks..

    1. kena guna sim yg baru ..kalau tukar line di shopee ..seller akan bagi sim u mobile yg baru

  5. aslm kak , nak tnye kalau hutang sos topup (MAXIS) masih ada dkt sim lama , pastu kita tukar sim (CELCOM) nombor sama boleh ke ?

  6. Assalamualaikum kak .. saya harap akak reply .. cara yg ni nk tukar line ke topup biasa ke atau tukar line ke line lain .. macam setiap bulan bayar tu ?

    1. waalaikumussalam dik..yg ni akak buat utk tukar line dri prepaid ke prepaid & postpaid(yg byar bulan2 tu) ke prepaid..kalau mnp utk postpaid ke postpaid mungkin boleh tanya seller di shopee sbb akak pun tak pasti..

  7. tumpang tanya .. dah selesai semua sementara tunggu sim dari seller sampai , sim yg memang ada kat kita tu boleh digunakan atau tidak ? or sim yg kita guna tu auto tukar ke telco yg baru . tak perlu tukar sim . mohon jawapan ๐Ÿ˜ซ

    1. Waalaikumussalam..sim yg ada dekat kita tu masih boleh guna sementara tunggu sim baru tu sampai..sim lama masih boleh guna lagi sampai la awak dpt msg dari telco yg mengatakan sim awak dah tak boleh guna,dah takde network coverage..lpastu baru awak masukkan sim baru dlm phone awak..dan guna spti biasa ..

    2. @๐Ÿ’– NBAz๐Ÿ’– terima kasih yaa atas perkongsian . dah selesai urusan pertukaran telco dari maxis ke celcom . nasib jumpa video ni , mudah urusan ๐Ÿ–ค

  8. Kak kalau kita dh reply yg Yes ataupun no tu,lps tu dia message We have received your confirmation to leave Digi. Your request is being processed. Thank you…biasanya berapa lama ek tunggu dia no service?

    1. @๐Ÿ’– NBAz๐Ÿ’– minimum kan 24 jam…kalau maximum berapa hari kne tunggu๐Ÿคฃ

  9. Tumpang tanya, sy g kedai tukar plan dari tunetalk (prepaid) kpd umbile (postpaid) ambik plan gx50, memang kita kena bayar di situ rm50 ke?

  10. salam sis, saya nak tanya kalau asalnya saya guna celcom then saya tukar ke tunetalk pastu kalau nak tukar balik ke celcom boleh ke ?

  11. assalamualaikum.tumpang tnya kak.Sorry, your request was rejected. SOME OR ALL NUMBERS ARE NOT IN SERVICE .apa mksud dia .adakah mslh dari sy atau line?

    1. Mungkin adik boleh call centre tanya ye . sbb akak pun tak pasti .sama2 dik. Semoga dipermudahkan urusan.

  12. Salam sis..dlm video ada bagitau utk pengguna postpaid.. so klau pengguna prepaid boleh ke tukar jgk utk kekal no.lama?

  13. Salam kak, harap sgt boleh direply komen ni ๐Ÿ˜“ dulu sim aku digi prepaid, n then aku tukar p Tone wow, n now aku nak balik pergi digi / lebih baik dpt port p celcon, camana ek prosesnya ๐Ÿ˜“ mesti datang ke digi centre ka ?

  14. Salam kak nak tanya memang mahal ke kalau nk tukar sim contoh saya dari redone nak tukar Umobile tapi harga rm50 . Itu betul ke atau ada lagi murah

  15. maksudnya kak kalau kita ada sos topap maxis kita kena settlekan dulu bayarannya and then kita tukar simkad umobile? gitu lah kan kak? after dah tukar tu nombor still sama cuma telco je lain like maxis ke umobile? kan kak kan?

  16. Salam kak nak tanya, saya dah chat kedai yg kak bagi contoh dlm video ni. Dia mintak utk meet up. Tak boleh buat online ke kak?

    1. Wsalam dik.. Dulu boleh je buat online …akak pun tak pasti kenapa da tak boleh

Comments are closed.