39 thoughts on “Jumpa Anjing Tersangkut Jaring, Respek Tengok Apa Brader Ni Buat.

  1. lepas nie mereka akan menjaga saudara sbb tak kira lah ape juga haiwan yg kita selamatkn ini tahu membals budi lebih dri kita manusia..kesian anjing2 nie di hantar ke kebun bile time durian ble dh hbis time durian di tinggal kn kelaparan

  2. Comel lah anjing2 nie..
    😂😂🤣..kan dah kantoi..PKP suruh dduk rmh nk jugak keluar g jln2..kan dh sesat masuk kebun org..masuk dlm jaring..Alhamdulillah ada yg perasan & tolong selamatkan..
    Moga Allah permudahkan urusan abg nie..Amiinn YRA

  3. Saya prnh bagi mkn anjing yg tak bertuan. Setiap pagi dtg kat pagar dan ddk tunggu mknn dari saya.
    Bila saya pergi mkn dia mesti ikut dan SAYA BGTAU JGN IKUT SBB SAYA NK PERGI MKN KT KEDAI MUSLIM DIA TRUS STOP DAN TUNGGU SAYA.
    Rupa2 nya dia bunting dan lama mrnghilsng sbb beranak.
    Satu hari saya dan suami pergi mkn kat kedai muslim dan ANJING TU DATANG DAN TRUS CIUM KAKI SUAMI SAYA DAN ANK2 ANJING PON IKUT SAMA.. SAYA TERKEJUT DAN TAK TAU NK BUAT APA.
    LPS KEJADIAN TU ANJING TU PON DAH TAK NMPK MGKN ORG AMBIK ATAU ” OPS BURU ANJING LIAR KUTIP”…..

    1. @Intan Liana smela mcm suami sy..tmpat kje dorg ltak anjing tlg jge..kbtulan suami nok rhat mkn bwk bekal..anjing tu lapar dh tggu kt mto..suami pon bg la..esoknye..dr jauh nmpak die tggu suami..kmne pg msti ikut..smpai branak anok2 anjing pon ikut skli..tp bile lme dh xkje pkp nh..anjing tu dh xde..mgkin g tmpat lain cri mknn..

    2. @Nurul Asniralisa awa kan .sementara saya duk sabah ni ..saya bgi mkn lgi anjing ni ..akan dtg saya pindah blk johor ..dah x jumpa lgi .dgn anjing tu ..walau dia cuma seekor anjjng dia setia ..harap akan dtg ada yg bgi mkn dia bila saya sudah berpindah ke johor semula ..

  4. Anjing tu ikut sebab dia berterima kasih atas pertolongan……saya pernah buat…. Keluarkan anjing dari longkang…. Sampai sekarang dia masih duk belakang umah saya…. Jaga kereta yg saya parking kat belakang……anjing ni bagus…. Makan xmemilih mcm kucing…. Apa pon bedal…yg xbagus nya….. Tikus lalu pon bunyi…. Jemmm kreeng booohhh…..koh koh koh

    1. @Subra Maniam saya memang suka pada binatang…… Islam itu indah…… Islam itu sempurna….. Umat islam sahaja yg tak betol…… Sbb tak ikut betol2 apa yg islam ajarkan…… Jika you tengok umat islam….. You tak akan tertarik pada islam…. You kena tengok pada ajaran islam…… Pasti you akan tertarik dan yakin akan janji2 nya…..

    2. @Ahmad Fuad tu yg tak belajar agama…. Tak tanya ustaz….. Anjing untuk beeburu boleh….. Kena belajar camne cara nya….. Utk jaga kebun…. Utk jaga harta….. Bermain mcm kucing tak boleh….. Tersentuh kering camne….. Tersentuh basah camne…… Semua tu kena ada ilmu…. Bukan hantam saja booohhh….

    3. Kita mnusia tolong yg kadar mampu je…haram tetap haram kalo di sentuh…tp mungkin bley bg jaga kebun…2 ekor anak anjing x dpt dipisahkn…terkedek2 lari

    4. Betul Bro… Sy Ad 3 Ekor Bela Untk Jaga Ladang😌 Bela Dari Kecik Sampai Besar….Tiap Kali Sy Berjalan Dalam Area Ladang Dia Follow Rapat Je✌️ Kalau Dia Bunyi Yew la Tu Ad Sesuatu….Tak Kira la Ular, Ke Tikus Ke, Babi Ke Ap….2 Ekor Kejar 1 Lagi Maintain Jaga😁 Binatang Paling Setia & Kenang Budi…Anjing lah❤️ Kalau Ad Kijang Ke Ap Binatang Halal Dimakan, Suruh Dia la Tukang Tangkap…Merasa Jugak Daging Kijang Jasa Dia😋

  5. Kalau nampak haiwan yg menimpa kesusahan minta tolong ya…jangan buat tak tahu…tak kira anjing ke kucing ke…membantu haiwan memang satu amalan yang mulia dan akan dibalas dengan rezeki yang lebih baik daripada Tuhan agama masing2…Hats off to this man👍👌..

  6. When I watched the two puppies running after him , really, really , really Cute .
    Lucky thing the two puppies never become a meal for any Deadly Animals …

  7. Syukur.. dah selamat. Apapun jenis haiwan tu..kalau boleh kita selamatkan..kita selamatkan lah..mulia sungguh hatimu tuan..seronok betul tengok anak2 tu anjing berlari2..budak2 le gamaknya..terima kasih brader..moga Allah merahmatimu

  8. Main jauh2 dah tersangkut..
    Alhamdulillah,
    Semoga dipermudahkan urusan & dimurahkan rezeki buat Bro..
    Aamiin Allahumma Aamiin..
    Comel anak2 anjing tu..
    Anjing akan mengingati kita,
    Seandai kita memberinya makanan,
    Melayaninya dengan baik…
    Kita ada kenangan dahulu..

Leave a Reply